سردار شهید حمید رضا فولادگر

معروف به یوشع

فرمانده اطلاعات و عملیات سپاه سقز

شهادت : ۶۲/۸/۱۳

کمین ضدانقلاب جنایتکار جاده سقز - بانه 

شهید حمید رضا فولادگر معروف به یوشع از اسطوره ها و فرماندهان بزرگ سپاه در غرب که متأسفانه مثل خیلی دیگر از شهدای کردستان و غرب گمنام و ناشناخته است و حتی در شهرش اصفهان نیز زیاد شناخته شده نیست البته ذکر این نکته لازم است که در اوج آشوب ها و جنایت های وحشیانه ضدانقلاب در کردستان و غرب و در جهت جلوگیری از اقدامات خرابکارانه مزدوران و بازگشت امنیت به غرب و همچنین مقابله با نیروهای بعثی و منافق (که رسما باید در چند جبهه سخت و با گروه های مختلف می جنگیدند) نیروهای نخبه و زیادی از اصفهان به غرب اعزام شدند و اصفهان شهدای زیادی را در کردستان و غرب تقدیم اسلام و کشور کرد که اکثرا گمنام و ناشناخته هستند حتی فرماندهان آنها ، شهید یوشع یکی از همان اسطوره ها و فرماندهان بزرگ است که زحمت فراوانی در آنجا کشید و‌ کارهای ریشه ای و بزرگی را در اوج گمنامی انجام داد . شهید حمید رضا فولادگر در آبان ۶۲ به همراه دیگر اسطوره بزرگ سپاه پاسداران شهید احمد رضا رحمتی در کمین ناجوانمردانه ضد انقلاب به مقام شهادت رسیدند و اجرشان را از خدا گرفتند


متن وصیتنامه شهید فولادگر :


بسم اللّه الرحمن الرحیم

الَّذینَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم أَعظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ وَأُولٰئِکَ هُمُ الفائِزون

آنهاییکه در راه خدا هجرت و مجاهده می کنند با مال ها و جان هایشان نزد خدا درجات بالایی دارد و آنها رستگارند



بسم اللّه الرحمن الرحیم

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْح

وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجا

فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابا

چون هنگام فتح و پیروزی با یاری خدا فرا رسد

مردم در آن روز را بنگری که فوج فوج بر دین خدا داخل می شوند

در آن حال خدای خود را حمد و ستایش کن و آمرزش بسیار طلب که او خدای بسیار توبه پذیر است


با سلام و درود به رهبر عزیز انقلاب اسلامی امام خمینی از خداوند متعال طول عمر برای رهبر عزیز انقلاب آرزو می کنم و از خدا می خواهم که پیروزی نهایی را هر چه زودتر نصیب ما بکند و انقلاب اسلامی را به انقلاب مهدی موعود {عج} متصل نماید . هم اینک چشم تمام مستضعفان دنیا به انقلاب ما دوخته شده است و پیروزی این انقلاب، مصادفِ پیروزی و سرافرازی اسلام در این برهه از زمان است . من به عنوان یک شخص کوچک و ناچیز که می خواهد جان ناقابلش را تقدیم اللّه نماید به فرمان حسین {ع} زمان خمینی بت شکن، لبیک گفته و آگاهانه در راه اسلام می خواهم جز سربازان اللّه به فرماندهی امام زمان {عج} قرار بگیرم ان شاءاللّه هم که خدا قبول کند . این را به دنیا بگویید که ما نه برای شکم و نه برای مسکن و پوشاک انقلاب نکرده ایم ، فقط و فقط برای اسلام انقلاب کرده ایم و جان ناقابلمان را در راه خدا و برای اسلام می دهیم فقط از خداوند متعال برای خود طلب آمرزش می کنم چون که ما همه گناهکاریم و امیدوارم که خداوند ما را ببخشاید . پدر و ‌مادر و برادران عزیزم ، خواهش از شما می کنم که رهبر انقلاب را تنها نگذارید و جان خود را فدای اسلام کنید و در راه اسلام قدم بردارید و در راه خدا جهاد کنید و با منافقین ضد خلق به شدت مخالفت کرده و آنها را نابود سازید و در جبهه های جنگ شرکت کنید و صدامیان کافر را نابود ساخته و در راه پیشبرد اسلام و انقلاب اسلامی کوشا باشید . نماز و روزه به پای دارید و مسجدها را رها نکنید که به قول امام مسجد سنگر است و این سنگر محکم تر از همه سنگرهاست . از پدرم خواهش می کنم اگر که من لیاقت شهادت را پیدا کردم در مرگ من گریه نکنید، سیاه نپوشید چون که دشمنان شاد می شوند . از مادرم خواستار این هستم که اگر من شهید شدم برای من گریه نکند همان گونه که امام حسین {ع} فرزندش علی اکبر {ع} را در راه خدا داد شما هم مرا در راه اسلام و قرآن دادید و از تو پدرم خواهان این هستم که در تربیت کردن برادرانم کوشا باشید و واقعا آنها را مکتبی بار بیاورید ، از برادرانم می خواهم که نماز آنها و عبادت آنها هیچ وقت و در هیچ زمان ترک نشود

و در ضمن پدرم آنها را به مطالعه کتاب های مکتبی مخصوصا کتاب های آیت اللّه شهید مرتضی مطهری تشویق کنید...