( برای دریافت پوستر در ابعاد و کیفیت اصلی کلیک کنید )

سردار جاویدالاثر پرویز کیانپور

فرمانده یگان ادوات قرارگاه حمزه سیدالشهدا

زندگی نامه:
سردار جاویدالاثر شهید پرویز کیانپور در استان خوزستان ، در خانواده ای متوسط دیده به جهان گشود . در سالهای ابتدایی جنگ به سربازی رفت و بنا به هوش و استعداد سرشارش به توصیه فرماندهان جذب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد . شهید کیانپور از فرماندهان یگان های تخصصی ادوات سپاه پاسداران بود به نحوی که ابتکارات شهید کیانپور در شمالغرب کشور ضربات سنگینی را به ضد انقلاب وارد نمود . شهید کیانپور در دوران دفاع مقدس مسئولیت ها را از رده های پایین آغاز نمود و با توجه به استعداد فردی توانست به مسولیت هایی همچون فرماندهی گردان در تیپ 110 شهید بروجردی ، فرماندهی یگان ادوات قرارگاه حمزه سیدالشهدا در عملیات های مهمی مانند دره شیلر ، والفجر 9 و حاج عمران برسد و هدایت نیروها را بر عهده داشته باشد .
پرویز علاوه بر هدایت و فرماندهی ، مسئولیت آموزش های تخصصی نیرو ها در رابطه با خمپاره اندازهای 81 م م ، 120 م م و راکت انداز 107 م م  و تفنگ 106 م م همچنین هدایت آتشبار را نیز برعهده داشت .
شهید کیانپور با اینکه اهل خوزستان بود در کردستان ماند ، او معتقد بود امنیت باید به همه جای ایران بازگردد . به گفته دوستان شهید کیانپور ایشان یک فرد متدین و با ابهت نظامی بود به شکلی که همیشه دارای ظاهری آراسته ، مرتب و با اخلاق حسنه بود. یکی از خصوصیات خوب شهید کیانپور حضور در منازل پاسداران و سربازان اهل ارومیه و مناطق اطراف جهت رسیدگی به مشکلات و مسائل آنان بود .
بنا به گفته فرماندهان ، شهید کیانپور از افراد آینده دار سپاه بود که در سال 1367 هنگام بازگشت از منطقه عملیاتی در بوالحسن توسط کمین عناصر ضد انقلاب اسیر شد و پس از انتقال به مکان نامعلوم مظلومانه به شهادت رسید و پیکر این سردار دلاور هیچگاه به شهرش بازنگشت .
روحش شاد و یادش گرامی باد
خط
تصاویر
خط

سردار شهید پرویز کیانپور
سردار شهید پرویز کیانپور
سردار شهید پرویز کیانپور